Sporkurs

I helga har Emil og jeg vært på sporkurs, som ble arrangert av NDK v/ Oslo og Akershus gruppa. I samarbeid med distriktsrepresentant Åsa Fagerlund og Line Fjellet så hadde vi funnet fine sporområder her i Nordkisa. I «min» skog faktiskt.

Jeg har sporet med Lotta tidligere, og prøvd litt på egenhånd senere. Men har savnet et kurs for å komme ordentlig i gang.

Åååå hei, hvor det går :-). Emil hadde det forholdsvis travelt i sporet. Noe som overrasket meg. Og det er jo det som er så fint med kurs. Da får man råd og hjelp til hvordan det lønner seg å gå frem.

Vi la tett med godbiter til Emil, og passet på at han ikke fikk rase frem. Og i løpet av helga så synes jeg det gikk mye bedre.

Her går Emil et knallfint spor på jordet. Han jobbet skikkelig bra, og jeg ble faktiskt både glad og stolt 🙂

Flere overraskelser i løpet av helga. Go`gutten Cash var også med på kurs. Cash bringer alltid frem smilet hos meg. Han er verdens fineste HURRAGUTT :-). Og jeg tenkte at når Emil har det så travelt, så kommer jo Cash til å ta helt av…………………………………….,

men nei da……..Cash var superflink, rolig og nøye og jobbet kjempebra. Flinkeste gutten i klassen :-). Veldig gøy å se 🙂

Olav & Cash.

Også var Zita (Daladins Carmenzita Bob) med. Jeg har ikke sett Zita siden hund reiste fra oss 9 uker gammel. Zita ble solgt til Trondheim, men på grunn av familieforøkelse så ble hun omplassert når hun var ca 8 måneder. Zita bor i Eidsvoll og det var kjempegøy å endelig se henne igjen og møte den nye eieren.

Zita og Lise i action. Zita gikk spor som en «ekte» sporhund. Så flink :-).

Vi planlegger flere spordager her oppe (uten instruktør). Og håper at flere vil være med. Alle hunder liker å gå spor. Også er det koselig å møtes utenfor utstillingsringen.

Noen flere bilder :

Litt teori må til.

Vind og vindretning er viktig når man går spor. Her ser det vindstille ut 🙂

«Emil pappagutt». Åge deltok ikke på kurset. Men stillte opp som kursets «kokk». På lørdag serverte han pizza fra det lokale gatekjøkkenet og på søndag serverte han Mc Donald lunsj :-). Tusen takk.

Flott tiltak av Oslo og Akershus gruppa. Endelig…..,tusen takk. Tusen takk til Line for mange flotte bilder.

I dag har jeg vært på Felleskjøpet å kjøpt meg ny sporline. Jeg oppdaget raskt at de «proffe» ikke har sporliner med knuter på :-). Så det fikk jeg låne. Jeg har også kjøpt meg merkebånd. Jeg oppdaget også at jeg føler meg mye tryggere om jeg i det hele tatt vet hvor sporet begynner og hvor det går :-). Så her skal det merkes og spores på selveste 17 mai. Gleder meg til å prøve med «jentene» i huset.

Ha en super 17 mai alle sammen. Det skal jeg 🙂

PSSST : Om tekst og bilder er rotete, så aner jeg ikke hvorfor. Det er muligens noe feil med bloggen. Tekst og bilder ser bra ut, helt til jeg publiserer det 😦

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Sporkurs

  1. Erika sier:

    Dette så jo kjempemorro ut Ann Kristin og så mange fine bilder 🙂 har så lyst til å prøve meg jeg også. Måtte også le litt av kokken, han var nå flink til å lage i stand mat til dere!!!

  2. Hilde & Luca sier:

    Skal, skal ikke…. Nå ble jeg forferdelig fristet til å ta «Bølla fra Kløfta» med på sporkurs. Det ser jo kjempegøyt ut, da 🙂
    Skal, skal ikke….

  3. Lola Pagola sier:

    Kjempefine bilder, ser ut som dere hadde en super dag!!! Gøy med flere kullsøsken på ett sted, det må være stas 😀 Du er heldig som har en slik gourmet kokk til mann!!

  4. Aud sier:

    Så flinke hunder! Ser ut som dette var midt i blinken for dem, sikkert mer moro enn å være i utst.ringen! Og skogen «din» virker som et perfekt sted å trene på; en ny og spennende aktivitet for dere, lykke til videre med de ivrige hundene! Moro å møte igjen noen av sine «små»..:-) Super meny av Åge, «skogsarbeidere» trenger kraftig kost! :-))

Legg igjen en kommentar